یخچالها و فریزرهای آزمایشگاهی و بیمارستانی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
 

یخچال و فریزر های آزمایشگاهی چه کاربردی دارند؟

در مورد کاربرد یخچال آزمایشگاهی و فریزر آزمایشگاهی می توان گفت، یخچال و فریزر های آزمایشگاهی از مهم ترین دستگاه های سرمایشی و برودتی است که وجود آن ها در تمام آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و موسسات تحقیقاتی الزامی است. نمونه های ناپایداری هستند که به عوامل محیطی مختلف دما بسیار حساس می باشند و براحتی با کوچکترین اختلاف دایی فاسد و غیر قابل استفاده می شوند که زمینه ی تحقیقات را برای محققین با مشکل مواجه می نماید.

لذا نگهداری از این نمونه های آزمایشگاهی نیاز به رعایت استاندارد های دقیق تری دارد و ذخیره ی درست و کاربردی آن در کانون توجه محققین است.

ویژگی و کاربرد یخچال‌های آزمایشگاهی

یخچال های آزمایشگاهی برای اینکه خطر آلودگی باکتریایی و انفجار مواد فرار را به حداقل برسانند ، باید درجه حرارت ثابت را حفظ کنند. برای دستیابی به این نکته و داشتن درجه دقت بالا، لازم است که یخچال ها مجهز به فن جهت گردش منظم هوا و حفظ دمای یکنواخت در همه ی زمان ها باشند. به هنگام باز شدن درب یخچال، فن از دمیده شدن  هوای سرد و ورود هوای بیرون جلوگیری کند. ضمنا شرکت های سازنده، نمایشگر های دیجیتالی را جهت نظارت دقیق تر دما توسط کاربران بر روی این یخچال ها طراحی نموده اند.

سیستم برودتی یخچال های آزمایشگاهی بدین صورت است که سرد کردن باعث تبخیر مایع سرد کننده به حالت گاز با فشار و دمای کم می شود. کمپرسور با ایجاد اختلاف فشار در سیستم باعث مکش گاز سرد کن به داخل دریچه و سیرکوله شدن در کندانسور می شود. این گاز که به صورت فشرده است در دمای بالاتر از محیط وارد کندانسور می شود و به مایع تبدیل می گردد و این مایع از کندانسور وارد لوله ی مویرگی که در واقع مانند نوعی مبدل حرارتی عمل می کند می شود با بیرون آمدن گاز سرد کن و ورود به منطقه ای با فشار کم و با جذب گرما از یخچال و فریزر دوباره به بخار تبدیل می گردد و این امر باعث خنک شدن محل ذخیره ی نمونه ها می شود و این چرخه همچنان تکرار می شود.

یخچال های آزمایشگاهی چهار نوع مختلف هستند که در ادامه به شرح مختصری در مورد هر نوع پرداخته می شود.

  • یخچال های ضد انفجار:
  • این نوع یخچال ها جهت ذخیره مایعات قابل اشتعال و مواد شیمیایی خطرناک ساخته شده اند. تجهیزات الکتریکی این نوع یخچال ها از آتش سوزی ناشی از جرقه در محل ذخیره جلوگیری می کند و در برابر مواد احتراق زا ایمن است.
  • یخچال و فریزرهای مخصوص بانک خون: 
  • این نوع یخچال ها با کلیه ی قوانین و مقررات استاندارد جهانی مطابقت دارند. قابلیت اطمینان به همراه توانایی نظارت بر دما برای این نوع یخچال ها بسیار مهم است. این نوع یخچال ها همچنین باید محفظه های جداگانه ای برای ذخیره انواع مختلف نمونه ها داشته باشند.
  • یخچال های کروماتوگرافی: 
  • این نوع یخچال ها برای آزمایش های تحقیقاتی طراحی شده اند. استفاده از یخچال های کروماتوگرافی  در آزمایشگاه هایی که نمونه ها و روش های پزشکی به تنظیمات دقیق دما و پایداری نیاز دارند، بهترین انتخاب می باشد.
  • یخچال های آزمایشگاهی با رطوبت کم: 
  • این نوع یخچال ها در مراکز تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرند که کاربران جهت ذخیره ی بذر های تحقیقاتی و بررسی نتایج تحقیقات خود مدام با این یخچال ها سر و کار دارند و درب این نوع یخچال ها به طور مکرر توسط کاربران باز و بسته می شود. یکی  از ویژگی های مفید این نوع یخچال ها، عملکرد یخ زدایی خودکار است.  در چرخه یخ زدایی خودکار ، کمپرسور خاموش می شود و فن برای از بین بردن یخ زدگی، هوا را روی سیم پیچ ها می کشد در واقع فن داخلی هوا را در سراسر یخچال و فریزر گردش می دهد تا دما را یکنواخت نگه دارد. در مواردی که محافظت از خشک شدن نمونه ها مهم است ، یخچال های آزمایشگاهی با سیستم های یخ زدایی دستی توصیه می شوند.

هنگام انتخاب یخچال آزمایشگاه ، در نظر گرفتن نیازهای جا و فضای اشغال شده مهم است. چنانچه فضای آزمایشگاه محدود می باشد، می توان یخچال را روی دیوار نصب نمود. برخی از یخچال های آزمایشگاهی به گونه ای طراحی شده اند که در زیر پیشخوان آزمایشگاه قرار می گیرند. طرح های کم مصرف به دلیل اندازه در معرض نوسانات دما هستند.

بیشتر یخچال های آزمایشگاهی مجهز به یک یا چند درب جامد یا درب شیشه ای کشویی هستند. برای جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز به موارد خطرناک مانند نمونه های بالینی ، مواد مخدر و واکسن ، یخچال ها باید قفل شوند.

معمولا قفسه های قابل تنظیم در یخچال ها از فلزاتی مانند آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. حتی می توان قفسه ها را با سیم روکش دار ساخت.

یخچال فریزرهای آزمایشگاهی بنا به نوع کاربردشان در تجهیزات تحقیقاتی و بالینی بسیار متنوع طراحی و ساخته می شوند.
ویژگی هایی که مد نظر کارشناسان طراح می باشد عبارتند از :

  • محدوده ی دمایی قابل تعریف و مورد نظر کاربر
  • اندازه و ابعاد مختلف بر حسب نوع کاربرد و فضای مورد استفاده
  • میزان دقت
  • انتخاب کنترلر و صفحه ی نمایش LED جهت رویت ارقام آلارم و دما توسط کاربر
  • کم صدا بودن
  • کارآمدی بالای انرژی

ویژگی های مهم یخچال و فریزر های آزمایشگاهی چیست؟


*سیستم سیرکلاسیون هوا در داخل محفظه که موجب یکنواختی هوا در داخل محفظه است.
*سیستم کنترلی مجهز به دیتا لاگر و ثبت وقایع و ثبت دیتا های دمایی
*سیستم هشدار دهنده که در صورت بروز نقص فنی مانند خروج ناگهانی دما از دامنه ی تعیین شده که کاربر را مطلع می نماید.
*سیستم تلفن کننده و پیامک هوشمند

*قابلیت دیدن مواد در محفظه بدون باز کردن درب کابین

*دارای سیستم قطع کننده چرخش هوا پس از باز شدن درب کابین برای جلوگیری از تغییر ناگهانی دمای داخل کابی

*قابلیت استخراج اطلاعات دیتالاگر

مروری بر یخچالها و فریزرهای آزمایشگاهی

یخچال آزمایشگاهی و فریزر آزمایشگاهی از مهمترین تجهیزات آزمایشگاه واصلیترین دستگاههای برودتی و سرمایشی در آزمایشگاهها است که معمولا در هر آزمایشگاهی به چشم میخورد. از یخچال فریزر آزمایشگاهی برای نگهداری نمونه ها و محلولهای مختلف در برودت 8-22 درجه سانتی گراد در اثر رشد میکروارگانیسمهای گنده رو بر روی استفاده میشود که معمولا نمونه ها و محلول، مواد درون آنها تجزیه شده و یا دناتوره خواهند شد.ازآنجاییکه که دما قادر است با کاهش فعالیت آنزیمها رشد میکروارگانیسمها را به تأخیر بیندازد، از برودت هوا برای نگهدار بهتر نمونه ها و محلولها استفاده میشود. جدار داخل اکثر یخچالهای آزمایشگاهی از ورق استیل ضدزنگ ساخته شده است زیرا این ماده در برابر خوردگی و زنگزدگی مقاومت بالایی دارد همچنین از مقاومت حرارتی پایینی برخوردار است. اغلب دارای مانیتورهایی هستند که دما را به صورت آنلاین نشان میدهد.در اکثر آزمایشگاههای بالینی وجود یخزن 20 -درجه سانتی گراد برای نگهداری نمونه های ناپایدار همچون FFP ،کرایو، دیسک های آنتیبیوتیکی بتا – الکتام، آنتیبادیهای مونوکلونال و پلی کلونال و آنتی سرم ها کفایت میکند. بااینحال درآزمایشگاههایی که اقدام به انجام آزمایشهای مولکولی مینمایند، یخزن 70 -درجه سانتی گراد نیز موردنیاز است.نیاز به یک یخچال فریزر آزمایشگاهی که دارای اجزای انعطاف پذیر و ظرفیتی برای نمونههای بزرگ باشد در هرآزمایشگاه بالینی و تحقیقاتی حس میشود. آزمایشگاههایی که چالش پیش روی آنها فضا است با در اختیار داشتن مدلهای ترکیبی یخچال/فریز، انعطافپذیری لازم برای کنترل دما را در اختیار خواهد داشت. مدلهای گوناگون یخچال یخزن آزمایشگاهی شامل مدلهای رومیزی، مدلهای کوچک و مدلهای نصب شده به صورت خانگی(آزمایشگاه علمی مدارس برای نگهداری محلولهای غیرقابل اشتعال) یا امن آزمایشگاهی (برای نگهداری قابل اشتعال و انفجار که کمپرسور ان در باالی دستگاه قرار دارد) یا ضد انفجار(شرایط ذخیرهسازی برای تمام محلولها یا نمونه هایی که بخارات قابل اشتعال متصاعد بکنند. مثال: پوشش آغشته به اتر حیوانات آزمایشگاهی)به صورت مستقل میشوند.هنگام خرید به دنبال خصوصیاتی همانند با تکنولوژی کارآمدی انرژی، ترموستات قابل تنظیم،محدودههای انعطافپذیر تنظیم دما، توزیع دمایی پیوسته و یکدست و گازهای فریزری مناسب محیط زیست باشید.

کنترل کیفیت یخچال آزمایشگاهی

مشابه یخچال است با این تفاوت که دماسنج مورداستفاده،اختصاصی بوده و در بشر محتوی ضد یخ قرار میگیرد.باید صحت عملکرد دماسنج یخچال فریزرآزمایشگاهی در مقابل دماسنج کالیبره، تأیید شود.با توجه به اهمیت یکنواختی دما در قسمتهای مختلف دستگاه، باید اطمینان حاصل شود که دمای طبقات مختلف و حتی فضای تعبیهشده درب یخچال در محدوده قابل قبول است. دما در هرروز و در دو نوبت اندازه گیری و بر روی منحنی کنترل دما وارد میشود. درصورتیکه دمای یخچال از محدوده مجاز خارج شده و کاربر نتواند با تنظیمات در دسترس آن را اصالح نماید، باید با تعمیرکار مجاز جهت سرویس یخچال تماس گرفته شود.

ایمنی در یخچال

• استفاده از تنظیمکننده نوسانات برق توصیه میشود. الزم به ذکر است که در صورت قطع برق یا خرابی یخچال فریزر آزمایشگاهی، به مدت دو ساعت دمای یخچال حفظ شده و در صورت عدم استفاده از برق اضطراری، مسئولان آزمایشگاه باید تمهیدات لازم را در صورت افزایش زمان قطع برق به کار گیرند.
• ترکیبات قابل اشتعال نباید در یخچال نگهداری شود مگر آنکه یخچال از نوع ضد انفجار باشد. در ضمن علائم هشداردهنده مربوطه نیز باید بر روی درب یخچال فریزرآزمایشگاهی نصب شود.
• در هنگام نظافت باید اصول ایمنی و حفاظت شخصی رعایت شود.
• تمام وسایل شکسته شده در یخچال فریزرآزمایشگاهی باید فوراً از داخل آن خارج گشته و در صورت لزوم یخچال شستشو و ضدعفونی شود.
• یخچالها (به ویژه یخچالهای بانک خون) باید در محلی قرا گیرند که فاقد نوسان و لرزش در موقع کار باشند.

چگونگی کاربری یخچال فریزر آزمایشگاهی

یخچال باید در سطحی کامال افقی، در سردترین قسمت ساختمان، بهدوراز گرما و نور مستقیم خورشید قرار گیرد.طرز قرارگیری آن باید به نحوی باشد که فضا کافی در پشت و دو طرف آن وجود داشته باشد تا هوا کاملا از پشت و اطراف آن جریان یابد.
درب یخچالفریزر آزمایشگاهی باید پس از هر بار استفاده کامل بسته شده و دمای آن در دامنه 2 الی 8 درجه سانتی گراد قرار داشته باشد. میانگین مناسب دمای یخچال 44 درجه سانتی گراد است. جهت فرآوردههای خونی نیاز به یخچال مخصوص بانک خون است. دمای این قبیل یخچالها در دامنه 1 الی 6 درجه سانتی گراد است. این قبیل یخچالها دارای آژیر هشداردهنده ای هستند که با کشیدن آژیر خارج شدن دما از این دامنه را به کاربر اطلاع میدهند.
جهت کنترل دما میتوان از دماسنج جیوهای استفاده کرد. چیدمان مواد داخل یخچال فریزر آزمایشگاهی باید به نحوی باشد که کیتها باکمی فاصله از یکدیگر و از دیواره های جانبی یخچال قرار گیرند.

نحوه نگهداری

 نگهداری مستمر:

اگر در کف یخچال فریزر آزمایشگاهی آب مشاهده کردید،هرروز آن را با محلول رقیق بیکربنات سدیم تمیز کنید. اگر آلودگی ای نشأت گرفته از مایعات بیولوژیک در یخچال ً فریزر آزمایشگاهی مشاهده کردید حتما با محلول سفیدکننده 100 %وایتکس محل آلودگی را ضدعفونی کنید.نواحی بیرونی یخچالفریزر آزمایشگاهی بهطور مستمر باید تمیز شود.

 نگهداری ماهانه یخچال فریزر آزمایشگاهی

برفک ایجادشده درون یخچال فریزر آزمایشگاهی را ذوب و درونش را کامال تمیز کنید. هر زمان که احساس کردید قطر برفک به 6 تا 100 میلیمتر رسید، بلافاصله اقدام به ذوب کردن نمایید حتی اگر از آخرین ذوب یک ماه نگذشته باشد.تمامی عملیات نگهداری اعم از تعمیرات، ذوب کردن برفک، ضدعفونی و نظافت کردن را با تاریخ بر روی یخچال فریزر آزمایشگاهی ثبت کنید.
گردوغبار موجود بر روی موتور ولوله های پشت یخچال ً فریزر آزمایشگاهی باید حتما گرفته شود. لاستیک دور درب یخچال کنترل و در صورت پارگی تعویض شود. لاستیک دور درب یخزن از اهمیت بالایی برخوردار است. آن را مرتب چک کنید و در صورت پارگی حتما تعویض کنید.
توجه داشته باشید که برای از بین بردن یخ های موجود در یخزن نباید از اجسام نوک تیز استفاده کرد بلکه میبایست یخ به طور عادی روند ذوب شدن در دمای محیط را طی کند که
زمان آن حداقل 2 ساعت است. اطلاعات مهم ازجمله نوع محتویات، نام علمی آن، تاریخ شروع نگهداری و نام فردی که آن را در یخزن انبار کرده باید به طور واضح بر روی ظرف مواد نگهداری شونده چسبیده شود. اگر نسبت به موادی این کار انجام نشود باید آن را اتوکلاو و سپس دور انداخته شود.

یخچال فریزر آزمایشگاهی به منظور استفاده برای مصارف عمومی

طراحی یخچال فریزر آزمایشگاهی به منظور استفاده برای مصارف عمومی به این دلیل بوده است که حافظ یک جزعایق گذاری شدهی دمایی در دماهای خنک بالای نقطه ی بین 2 تا 10 درجه ی سلسیوس، به طوری انجماد آب، معمولا کلی در رابطه با ذخیره سازی محصولات نابود شدنی، باشند.

توضیحی در مورد انواع یخچالها یخچال فریزر آزمایشگاهی کوچک

یخچال فریزر آزمایشگاهی کوچک واحدهایی کوچک با پیکربندی هستند که مناسب استفاده زیر پیشخوانها هست (به عنوان مثال میزهای آزمایشگاهی) طراحی این یخچال فریزرآزمایشگاهی برای ذخیره سازی نمونه ها در دماهایی معمولا بین 4 تا 10 درجهی سلسیوس بوده است. در ساختمان این یک اتاقک با محیط داخلی ضد خوردگی واحدها معمولا یا مقاوم به خوردگی به چشم میخورد. یخچال فریزرآزمایشگاهی میتواند شامل یک کمپرسور، کندانسور،تبخیرکن، سنسورهای دمایی و کنترلها نیز باشد. به دنبال خصوصیاتی باشید که خطر از بین رفتن محتویات یا آلودگی باعث کاهش آنها شده و قفسه بندی داخلی مناسبی برای ذخیره سازی داشته باشند و در مکانی شایسته قرار گیرند و بدون بروز مسئلهای جابه جایی معرفها و نمونه ها صورت گیرد. این واحدها میتوانند راهحلی برای مشکل مکان باشند که بعضی از آزمایشگاهها با آن روبرو هستند.

یخچال فریزر آزمایشگاهی برای مصارف خاص

یخچالها و فریزرهای آزمایشگاهی برای هر چیزی از معرف های حجیم گرفته تا نمونه های ظریف بافتی فضای ذخیره سازی لازم را تهیه میکنند. یخچال فریزر آزمایشگاهی برای مصارف خاص برای مواد ویژهای ضروری میباشند که نیاز به ذخیره سازی خاص تری دارند. این مواد از انواع فرار یا قابل اشتعال میباشند تا مواد زیستی و بافتهای خاص. بسته به هدف استفاده از آنها، تنظیم یخچالها و یخزنهای آزمایشگاهی برای مصارف خاص اغلب اوقات توسط OSHA ،NFPA و برای ذخیره سازی موارد تحقیقی بالینی، صورت میگیرد. بدون احتیاجات ذخیره سازی شما، مطمئن شوید که موارد استفاده و محدودیت های هر یخچال یا فریزر را به درستی متوجه شده و با امنیت تمامی مواد آزمایشگاهی خود را ذخیره کنید.

فریزر فوق سرد آزمایشگاهی

طراحی فریزرهای فوق سرد آزمایشگاهی به منظور ذخیره سازی مواد زیستی نظیر ویروس، باکتریها، سلولهای یوکاریوت، خون و نطفه بوده است. استفاده از این یخزنها در بانکهای خون، بیمارستانها، سرویسهای جلوگیری از اپیدمی، موسسههای تحقیقاتی و تجهیزات مهندسی زیست پزشکی هست. مدلهای کوچک یا رومیزی میتوانند رفع کننده ی مشکل محدودیتهای فضایی آزمایشگاه باشند. به دنبال تکنولوژی با صدای کم، کارآمدی بالای انرژی، صفحه ی نمایش LED بهمنظور مشاهدهی کدهای آلارم و دما، گارانتی و شرایط بعد از فروش باشید.

فوق سرد آزمایشگاهی صندوقی

فریزرهای فوق سرد آزمایشگاهی به منظور ذخیره سازی مواد زیستی نظیر ویروس، باکتریها، سلولهای یوکاریوت،خون و نطفه طراحی شدهاند. به کارگیری این یخزن ها در بانکهای خون، بیمارستانها، سرویسهای جلوگیری از اپیدمی، موسسه های تحقیقاتی و تجهیزات مهندسی زیست پزشکی هست. مدلهای صندوقی میتوانند محدودیتهای فضایی آزمایشگاه را با قرار گرفتن در گوشه های آزمایشگاه یا زیر یا بالای میزهای آزمایشگاهی، برطرف کنند. به دنبال تکنولوژی با صدای کم، کارآمدی بالای انرژی، صفحه ی نمایش LED به منظور مشاهده ی کدهای آلارم و دما، گارانتی و شرایط بعد از فروش باشید.

فریزرفوق سرد آزمایشگاهی ایستاده

طراحی فریزرهای فوق سرد آزمایشگاهی به منظور ذخیره سازی مواد زیستی نظیر ویروس، باکتریها، سلولهای یوکاریوت، خون و نطفه هست. استفاده از این یخزن ها در بانکهای خون، بیمارستانها، سرویسهای جلوگیری ازاپیدمی، موسسه های تحقیقاتی و تجهیزات مهندسی زیست پزشکی دیده میشود. مدلهای ایستاده با قرار گرفتن درفضا های باریک محدودیت های فضایی را میتوانند برطرف سازند. به دنبال تکنولوژی با صدای کم، کارآمدی بالای انرژی، صفحه ی نمایش LED به منظور مشاهده ی کدهای آلارم و دما، گارانتی و شرایط بعد از فروش باشید.

نحوه ی گزینش یک یخچال یا یخچال فریزر آزمایشگاهی

ساخت و طراحی یخچالها و یخچال فریزرآزمایشگاهی در راستای این هدف هست که استانداردها سختگیرانه تری را به نسبت استانداردهای واحدهای تجاری یا خانگی رعایت کنند. ذخیره ی مواد دارویی، پلاسما و خون، به عنوان مثال باید در طیفهای دمایی بالا باشد تا جلوی از دست رفتن خصوصیت آنها و یا فاسدشدن آنها گرفته شود.

گزینه های طراحی یخچال فریزر آزمایشگاهی

افرادی که از طرف مراکز پزشکی و آزمایشگاهی برای خرید یخچال فریزر آزمایشگاهی اعزام میشوند میتوانند از بین محدوده ی وسیعی از پیکربندیها واندازه ها انتخاب کنند. چیزی که در تمامی یخچال فریزرآزمایشگاهی مشترک است سیستم های سرد کردن باقابلیت بالا است که دما را در محدوده ی پارامترهای از پیش تعریف شده حفظ کرده و برنامه ریزی آنها برای
داشتن کنترلهای دمایی بوده است. این واحدها همچنین سیستم های آلایم صوتی و بصری دارند تا اگر از این محدودیتها تخطی شود، هشداری به کارکنان داده شود. عامل بعدی اندازه و عملکرد یخچال فریزر آزمایشگاهی هست.
عرضه ی یخچال فریزر آزمایشگاهی بهعنوان مثال در واحدهای ایستاده با مدلهای دارای درهای محکم یا شیشه ای معمولی،شیشه ای دوجداره یا سه جداره هست. مدلهای جمع وجور
و کوچک یخچال فریزر آزمایشگاهی نیز مشاهده میشوند.چنین گزینه هایی همچنین در یخچال فریزر آزمایشگاهی برای اهداف عمومی دیده میشود، به علاوه ی یک گزینه ی خاص
دما پایین تا 30 درجهی سانتیگراد منهای صفر یا یک یخچال و فریزر ترکیبی آزمایشگاهی ممکن است بهترین راه حل باشد.گزینش از بین یک یخچال و یخزن آزمایشگاهی که به صورت دستی یا خودکار یخ زدایی را انجام دهد.
عامل دیگری است که باید در نظر داشت. یخچال فریزر آزمایشگاهی خودکار یخ زدا باعث راحتی کاربر میشوند ولی قیمت آنها بیشتر هست و به دلیل اینکه هوا را به درون واحد به جریان می آورند ممکن است باعث بازگشایی در محتویات یا خارجسازی آنها از حالت مهروموم و خشک شدنشان شوند. آنها همچنین معرفی کننده ی چیزی
میباشند که میتواند نوسانات دمایی غیرقابل پذیرفته در طول چرخه ی یخ زدایی باشد. یخچال فریزر آزمایشگاهی یخ زدای دستی امکان کنترل 1000 %چنین چیزی را برای کارکنان
زمانی که اتفاق میافتد را فراهم میکنند. ولی این مدل نیاز به یک واحد جایگزین برای ذخیره سازی محصول در طول چرخه ی یخزدایی دارد.

واحدهای ضد انفجار و یا قابل اشتعال نیز ممکن است به منظور برخورد با مشکلات مهم امنیتی به کار گرفته شوند. طراحی یخچال فریزر آزمایشگاهی ضد اشتعال پذیر به این منظور است که مواد فراری که توسط یک جرقه ی داخلی نظیر جرق هی حاصل از یک کمپرسور یا احتراق شکل میگیرند، نتوانند شعله ورشوند. اگر خود فضای آزمایشگاه فرار است، بایستی از یک یخچال یا فریز ضد انفجاری استفاده شود.





:: برچسب‌ها: وینکل،بالابر بیمار ،تجهیزات پزشکی،پارالل ،گیت ترینر ،یخچال آزمایشگاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : شنبه 18 ارديبهشت 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی